fbpx

Ambil tahu Berapa Bacaan gula dalam darah bagi orang normal, tak boleh terlalu tinggi atau rendah!

Secara umumnya memahami gula dalam darah adalah penting untuk kita tahu tahap kesihatan tubuh badan tetapi..

Bagaimana kita nak tentu kan tahap gula kita?

Bukan sahaja terlebih gula sahaja malah kekurgan gula juga memberi kesan yang tidak baik kepada kesihatan kita Jika badan kita kekuragan gula sel tidak akan mendapatkan tenaga yang optimum untuk bekerja.Jika terlebih pula gula pula, pelbagai komplikasi boleh berlaku antara nya ialah hiperglisemik/diabetes

3 waktu sesuai untuk periksa tahap gula dalam darah.

Ukuran boleh dibuat pada waktu pertama secara rambang, yang kedua selepas berpuasa selama 8 jam atau yang ketiga 2 jam selepas makan.Setiap daripadanya mempunyai tahap bacaan yang berbeza

Apa  perlu buat jika di tahap prediabetes dan diabetes?

Perkara yang pertama perlu kita perbaiki ialah gaya hidup dan diet pemakanan yang seimbang. Dengan cara mengawal gula yang masuk dalam badan kita dan juga aktiviti yang membakar kalori dapat mengawal tahap gula dalam darah kita.

Pemeriksaan kadar gula dalam darah juga perlu di buat secara berkala supaya kita tahu di mana tahap kesihatan kita Seterus nya merancang untuk masa depan.

kita boleh mengamalkan pemakanan yang tinggi kadar antidiabetik sebagai contoh orang tua-tua dulu amalkan buah tunjuk langit. Walupun pahit tapi bagus dalam mengawal gula dalam darah.  Tpi sekrang lagi mudah sebab telah di formulasikan dalam bentuk softgel . boleh cek GoSwiet tunjuk langit plus softgel untuk lebih detail. Sangat membantu. 

Related Post